יום שבת, 10 בינואר 2015

לחצות את האוקיינוס

"נתי (נתנאלה) תלמידת יב’ יוצאת למסע לפולין- נחושה לסגור מעגל כנינתו של ניצול שואה. היא מתכוננת היטב למסע, אך שום דבר לא מכין אותה לאריק – צעיר יפה תואר ומסתורי שמציל אותה ממצב לא נעים בוורשה. פגישה רודפת פגישה ועד מהרה היא מתאהבת בו מבלי לדעת מיהו ומהו, האם  אהבתם תצליח להתממש"?


ספר זה הוא ספר ראשון מבין שלושה ספרים (טרילוגיה) בסדרת ה"אוקיינוס" של הסופרת - זהבית טל און.
הספר מיועד לנוער ואני חושבת שכל נערה ואפילו נער, ימצאו עם מה להזדהות בספר, יתאהבו בדמויות, בנתי ובאריק וממש ירצו לדעת עוד עליהן.


אני ידעתי מראש שהספר מותאם לבני נוער, אבל אני, חובבת רומנים שכמותי, וחובבות סופרים ישראליים שמוציאים ספרים בהוצאה עצמית, קניתי את הספר.
בתחילה בקינדל ולאחר פגישה עם זהבית גם את הספר המודפס עם הקדשה אישית כמובן.

אחרי שקראתי את הספר, סיימתי אותו ברגשות מעורבים ואף כתבתי זאת לזהבית.
ואני רוצה להסביר למה, אבל בהמשך.

הספר מספר את סיפורה של נתי, נערה בת 17, נכדה למאיר, ניצול שואה מפולין שכל חייה סבבו סביב השואה.
כאשר הגיעה נתי לכיתה י"ב והגיע זמן המסע, שתי חברותיה הטובות ביותר - שירי ולנה ביטלו את הנסיעה ברגע האחרון, כל אחת מסיבתה שלה ונתי יצאה למסע לבדה. (עם בית הספר, ללא חברותיה הטובות).
לא היו לה עוד חברות בבית הספר, ולא היה לה עם מי להיות בחדר, ולכן היות וכל צוות ההוראה מכיר אותה כתלמידה מצטיינת אושר לנתי לישון בחדר לבד.
בערב הראשון, כאשר נחת עליה הדיכאון והגעגועים הביתה, היא החליטה לצאת לטייל בוורשה לבדה.
נתי הגיע לאיזור לא נעים ורגע לפני שהותקפה ע"י חבורת שיכורים - הופיע אריק - המלאך הגואל.
בלונדיני חתיך וטוב לב.
(איך לא יהיה חתיך אם הדמות שלו מבוססת על טרבור דונובן היפיוף.)


בקיצור, מפה לשם, נתי יוצאת ערב ערב לפגוש את אריק ומשם מתפתחת העלילה.
אני לא אספר את ההמשך,כדי לא להרוס למי שכן רוצה לקרוא את הספר.
רק אומר שהספר כתוב היטב, מאד נעים לקרוא אותו ומאד מאד זורם.
יש התפחתות מאד לא צפוייה בעלילה שאותה מאד אהבתי ואף אמרתי את זה לזהבית.
מאד אהבתי את הספר ונהניתי לקרוא אותו.
אמנם הוא קצר יחסית, רק 268 עמודים והייתי שמחה אם היו יותר, אבל יהיו עוד בסדרה - לכן אני אחכה בסבלנות. 

ןבכן, למה אם כן, סיימתי את הספר ברגשות מעורבים?
אני אסביר.
אני עובדת במשרד נסיעות במחלקת משלחות לפולין. הספר בחלקו הראשון מדבר על המסע של נתי לפולין ולי אישית הפריע שהיו כמה אי דיוקים במסע ובתוכנית המסע, א-ב-ל וזה אבל גדול, הסברתי את זה לזהבית והבנתי מאיפה נובעים אי הדיוקים האלו ואף קיבלתי את תשובתה שאמרה שללא אי הדיוקים האלו העלילה לא היתה מתפתחת כפי שהיא רצתה ואני מסכימה לגמרי עם זה.
בואו נאמר שאם לא הייתי כל כך עמוק בתוך המסעות לפולין, עובדה קטנה זו לא היתה מפריעה לי ולא הייתי חושבת עליה, כפי שאמרה לי חברתי זהבית שסיימה את הספר אתמול ומאד אהבה.
מה גם שעובדה קטנה ופעוטה זו לא גרעה ולו במקצת מהנאתי מקריאת הספר שהוא באמת מעולה לדעתי.
אני ממליצה למי שאוהבת רומנים קלילים בכלל ולבני הנוער בפרט.

הספר הוא רומן מקסים (לא בזאנר לאמהות בלבד ) ומתאים לכל אחד.

לחצות את האוקיינוס - פרטים טכניים
268 עמודים
הוצאה עצמית (וזו עוד סיבה למה כן לקנות).
ניתן לקנות אותו דרך זהבית טל און

יערה.